Inspiratie voor duurzame bedrijfsstrategie

Over het boek

Het ministerie van Economische Zaken focust in Nederland op negen kansrijke topsectoren in het bedrijfsleven. Het is de ambitie van het ministerie om de samenwerking tussen deze topsectoren en het hoger onderwijs te versterken.

Inspiratie voor duurzame bedrijfsstrategie (inclusief bijbehorende website), onder redactie van Frank Croes, levert hieraan een bijdrage. In het boek belichten zes student-auteurs uit het hoger beroepsonderwijs ieder een actueel thema in één of meer topsectoren. De behandelde thema’s zijn: globalisering, circulaire economie, big data, bedrijfsfinanciering, de connectie met de klant, en merkwaarde en klantloyaliteit. Hierbij hebben de auteurs gebruikgemaakt van diverse gangbare en nieuwe managementmodellen.

Deze uitgave biedt interessante aanknopingspunten voor studenten, ondernemers en managers in het bedrijfsleven. Daarnaast zijn de onlineopdrachten op www.inspiratievoorduurzamebedrijfsstrategie.nl bijzonder geschikt als praktisch oefenmateriaal bij colleges binnen de opleidingen Bedrijfskunde en Economie in het hoger onderwijs.

De auteurs van deze uitgave zijn allen student en willen met dit project een statement maken over de wijze waarop je in het hoger onderwijs onderscheidend en innovatief te werk kunt gaan. De auteurs en redacteur zien dan ook af van de royalty’s over de verkoop van deze uitgave. Deze opbrengsten worden gedoneerd aan een school voor wezen in Roemenië.

Bestelinformatie

De uitgave Inspiratie voor duurzame bedrijfsstrategie - ISBN 978‐90‐8953‐656‐3 - is verkrijgbaar via de reguliere boekhandel en bij de uitgever.
Voor nadere informatie bezoek Inspiratie voor duurzame bedrijfsstrategie.



CMA biedt organisaties inspiratie & support bij het ontwikkelen & implementeren van transitieprocessen

"Groei is een belangrijke randvoorwaarde voor de continuïteit van elke organisatie. De wijze waarop deze groei vorm krijgt zal de komende jaren ingrijpend veranderen. Het uitgangspunt is duurzame groei. Hiermee wordt onnodige verspilling van resources voorkomen. Op deze wijze bouwt een organisatie in co-creatie met stakeholders aan innovatieve oplossingen en duurzame synergie. Deze transitie vereist creativiteit in research & development, de ontwikkeling van strategie en draagvlak bij de medewerkers."